ТОП-10 правил успіху під час відкриття і керування мовною школою

ТОП-10 правил успіху під час відкриття і керування мовною школою

15 Травня, 2019Karol Wojtyła

Для того, щоб запустити академію з нуля, необхідно багато мужності, терпіння та часу. Є певні аспекти, які ви маєте опрацювати правильно, щоб ваш проєкт став успішним.

3 основні причини невдач мовних шкіл:

– недостатнє дослідження ринку;

– нездатність виділити себе серед інших;

– відсутність достатньої кількості коштів.

Тому ми розглянемо деякі фактори, на які варто звернути увагу, щоб уникнути цих помилок.

1. Локальні фактори.

Існує широкий перелік локальних факторів, які будуть відрізнятися в залежності від країни і які ми не можемо розглянути в статті. Вони вимагатимуть від вас проведення власного дослідження на місцевому рівні щодо таких аспектів, як юридичні особи, бізнес-реєстри, дозволи на будівництво, норми та правила і трудове законодавство.

2. Прибуток – це не погане слово.

Якщо ви не отримуєте прибутку, як тоді ви збираєтесь вдосконалювати вашу школу та оплачувати підвищення кваліфікації вчителів? В такому випадку, вам потрібен бізнес-план, щоб перевірити життєздатність ваших фінансових прогнозів і зрозуміти, чи на вашу ідею чекає успіх. Це змусить Вас задуматися над важливими питаннями, такими як «Чи маю я достатньо капіталу, чи мені необхідна стороння допомога?» і «Чи мої припущення щодо прибутку покриють мої витрати?»

Ми радимо Вам знайти хорошого бухгалтера, бажано такого, який має власну справу, оскільки їх досвід буде пов’язаний із вашим. Скоріше за все, такі спеціалісти мають хороше розуміння мінімізації стартових витрат. Вони навіть можуть допомогти вам зрозуміти, що вони будуть вести облік для вас, коли ви почнете працювати.

3. Майте власне бачення.

Рішення мати середньостроковий план розвитку є достатньо мудрим. Подумайте, якою ви б хотіли бачити вашу школу у найближчі 3 або 5 років, а потім переконструюйте свій план, щоб побачити, які кроки потрібно зробити, щоб досягти цього. Це достатньо корисно, оскільки ви зосередитеся на своїх пріоритетах і зможете побачити, де ви знаходитесь на своїй дорожній карті. Але пам’ятайте, що демографічні показники та ринок навчання можуть з часом змінюватися, тому плани мають бути гнучкими.

4. Зробіть свою школу брендом.

Сьогодні, щоб досягти успіху в освітній галузі, вам потрібен сильний особистий або корпоративний бренд. Тому цікавий і цілісний імідж важливий, щоб клієнти знали, чим ви займаєтесь і хто ви! Необхідно створити вебсайт, цільові сторінки, соціальні мережі, логотип, слоган тощо та регулярно підтримувати імідж, щоб ваш бренд і присутність зміцнювалися.

Якщо ви хочете стати великою мережевою школою, тоді працюйте над своїм корпоративним брендом. Якщо ви хочете бути власником невеликої локальної мовної школи, тоді працюйте над своїм «особистим онлайн-брендом», своєю фізичною присутністю у вашому регіоні та розвивайте міцні зв’язки зі спільнотою. 

5. Визначте свою ринкову позицію

Не заглядайте в занадто далеке майбутнє. Вивчайте ринок і націлюйтеся на ту частину, де ви зможете привнести щось нове або зробити наявне кращим і створити для себе цінну позицію на цьому ринку. Очевидно, що це базуватиметься на демографічних показниках і попиті у вашому регіоні. Намагання бути школою, яка хоче бути «всім для всіх», вичерпне ваші ресурси та витрачатиме енергію на сфери, які навряд принесуть вам користь. Варто визначити сфери, які приносять найбільший прибуток, і зосередитися на них.

6. Розумійте потреби ваших клієнтів.

Сліпо поспішати та пропонувати те, що, на вашу думку, хочуть клієнти, керуючись принципом, «це те, що продають усі школи», може стати великою помилкою. Важливо розуміти потреби клієнтів, звертати увагу на їх мотивацію. За останні кілька років відбулися величезні зміни на ринку викладання мов. Наприклад, після останньої рецесії багато дорослих в Італії, Іспанії та Греції почали вивчати німецьку, оскільки вони переїжджають туди в пошуках роботи. Стають доступними державні субсидії, які допомагають безробітним працевлаштуватися. Свідомо формуйте пропозиції та акції відповідно до потреб ринку.

7. Наймайте, навчайте та організовуйте ХОРОШИХ СПЕЦІАЛІСТІВ.

Працевлаштування та навчання є життєво важливими аспектами підтримки конкурентоспроможності вашої школи. Що таке мовна школа без кваліфікованих викладачів і грамотного офісного персоналу? Багато власників шкіл розчаровуються, коли розуміють, що управління – це не їхня «сильна сторона», але ви зобов’язані навчати своїх співробітників, інакше це означатиме, що ваша школа працюватиме на найнижчому рівні кваліфікації працівника найнижчої ланки.

Створіть сильну команду та переконайтеся, що кожен член команди добре навчений і розуміє, наскільки важливі їхні обов’язки для успіху школи та як вони пов’язані із завданнями інших працівників. Надавайте відгук та оцінку роботи співробітникам кожні 6 місяців, щоб переконатися, що ваші очікування виправдовуються.

Проводьте рольові ігри, щоб співробітники могли наочно розуміти, як все це поєднується, і бачити слабкі місця, які треба покращити. Також, заохочуйте самостійність мислення та ініціативу. Проводьте мозкові штурми з усіма співробітниками та запитуйте ідеї щодо покращення діяльності та того, що ви пропонуєте студентам.

Менш досвідчених вчителів можна заохотити спостерігати за більш досвідченими вчителями. Ваш директор навчальної програми може описувати свої плани уроків, спостерігати та надавати відгук. Ви також можете провести кілька тренінгів професійного розвитку: викладацькі іспити, типові проблеми студентів, які вивчають мови, і рішення до цих проблем. 

Працевлаштування висококваліфікованого персоналу є безпрограшним рішенням: ваші учні здобувають освіту найвищої якості, а репутація вашої школи йде вгору.

8. Сприяйте ЗРОСТАННЮ ГАЛУЗІ, а не її занепаду!

Не використовуйте ціну як основу продажу у вашій школі, запропонуйте більшу цінність. Конкурувати з агресивним ціноутворенням може бути складно, оскільки після того, як ви знизили ціни, їх буде важко підвищити. Низькі ціни можуть відлякати клієнтів, оскільки багато потенційних студентів поставлять собі питання про те, чи впливає вартість на якість викладання: низька заробітна плата вчителів, моральний клімат, плинність кадрів і велика кількість учнів у класі.

Знижки можуть привабити нових студентів: ранній вступ, знижки для студентів, які вже колись навчались у вашій школі тощо. Але якщо вони не мають комерційного сенсу, то ніхто не захоче платити за вашими звичайними цінами, і ваші фінансові прогнози не виправдаються. Школу, яка приваблює студентів, що цікавляться більше знижками, ніж якістю, чекає занепад, як тільки відкриється наступна школа з подібними знижками.

9. Комунікація.

Ми живемо в епоху спілкування “людини з людиною”. Соціальні мережі зробили спілкування легшим, ніж будь-коли. Оберіть 2-3 платформи для вашої школи та намагайтесь домінувати на них у вашому регіоні (наприклад, Facebook для дорослих, Snapchat та Instagram для підлітків). Публікуйте, публікуйте і ще раз публікуйте. Повідомлення можуть складатися з одного-двох речень: ідіома дня, перші 10 людей, які вподобали нашу сторінку і т.д. Варто заохочувати своїх студентів писати про свою мовну школу в соціальних мережах.

Що б ви не робили, зробіть так, щоб про вашу школу дізналися та підвищуйте популярність профілю школи. Відкрийте двері вашої школи для відвідувачів. День відкритих дверей – це неймовірно ефективний спосіб встановити контакт, прорекламувати свій профіль і підвищити впізнаваність вашої школи.

Крім того, в SchoolMate можна надсилати опитування, щоб зібрати анонімні відгуки від ваших вчителів, учнів та батьків, щоб ви могли отримати реальний фідбек, з яким можна працювати.

10. Тримайте руку на пульсі.

Конкуренція – це не завжди погано. Спостерігайте за конкурентами та використовуйте їх досвід як джерело мотивації. Так ви зможете прослідкувати, що працює і потім вдосконалитись і додати цінності власній школі. Звертайте увагу на нові ідеї, конкурентів та технології на ринку. І найголовніше: не стійте на місці, бо якщо ви перестанете розвиватися, ви опинитесь у застої, і вас почнуть випереджати конкуренти.

Підсумок

У відкритті власної мовної школи є багато переваг: незалежність, фінансовий аспект та особисте задоволення. Але є й деякі недоліки: фінансові ризики, стрес і присвячення великої кількості часу. Тому, чим більше роботи ви зможете виконати на початковому етапі, тим швидше зможете збільшити свої шанси на успіх.